ورزش

پشت پرده برگزاری جلسه غیررسمی هیات رییسه؛ صدای پای بالا بردن سقف بودجه!

پشت پرده برگزاری جلسه غیررسمی هیات رییسه؛ صدای پای بالا بردن سقف بودجه!

به گزارش خبرورزشی، تلاش باشگاه‌های سپاهان و استقلال برای بالا رفتن سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری و به ویژه باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان ادامه دارد و بر همین اساس مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز به دنبال آن است تا سقف بودجه را به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد افزایش دهد. این در شرایطی است که مدتی قبل جلسه ای با همین دستور جلسه برگزار شد اما به واسطه مخالفت رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، با بالا رفتن سقف مخالفت شد اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

در همین ارتباط خبردار شدیم قرار است موضوع بالا رفتن سقف بودجه باشگاه‌ها در جلسه غیر رسمی هیات رئیسه مورد بحث قرار بگیرد. این جلسه قرار است صبح روز شنبه برگزار شود اما سوال اصلی این است که آیا روال قانونی برای برگزاری این نشست طی شده است؟

قانون می‌گوید اعضای هیات رئیسه فدراسیون برای برگزاری جلسه باید حداقل ۷ روز قبل در جریان برگزاری جلسه قرار گرفته و به بررسی دستور جلسه بپردازند آیا مهدی تاج یک هفته قبل به اعضای هیات رییسه اعلام کرده بود ۲۷ مرداد جلسه ای با محوریت سقف بودجه برگزار می‌شود یا بدون رعایت این پروسه به دنبال برگزاری جلسه فوری هیات رییسه است؟

گفته می‌شود جلسه فردا جلسه رسمی نیست و مهدی تاج تنها چند نفر از اعضای هیات رییسه را به مشورت دعوت کرده است و هنوز هیچ دستور جلسه ای هم به اعضا اعلام و ابلاغ نشده است.

آن چه مشخص به نظر می‌رسد رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنان تنها مخالف بالا رفتن سقف بودجه است. او تاکید دارد باشگاه پرسپولیس به واسطه همین قانون بازیکنان ارزشمندی چون علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر را از دست داد و حالا در شرایطی که باشگاه‌های دیگر سقف را رعایت نکرده اند به مهدی تاج فشار آورده تا سقف را بالاتر ببرد و تاج هم به دنبال همین موضوع است.

اما ابهام اصلی این است که رضا درویش به تنهایی می تواند از این قانون دفاع کرده و مقابل اتحاد مدیران باشگاه‌های استقلال و سپاهان که به دنبال بالا بردن سقف بودجه هستند، به تنهایی از حق باشگاهش دفاع کند؟ این سوالی است که هواداران پرسپولیس دنبال پاسخ آن هستند… هواداران پرسپولیس می خواهند بدانند دلیل حمایت مهدی تاج از تلاش‌ها برای بالا بردن سقف بودجه چیست و اگر قرار بود چنین اتفاقی رخ دهد چرا از همان ابتدای نقل و انتقالات برای بالا بردن سقف بودجه راهکار مناسبی اندیشیده نشد؟ در این شرایط که پرسپولیس بازیکنان خود را از دست داده در صورتی که ائتلاف مدیران دو باشگاه استقلال و سپاهان با مهدی تاج جواب داده و به یک باره سقف بودجه بالاتر برود، راهکار مدیرعامل پرسپولیس چه خواهد بود؟ آن هم در شرایطی که یک سهمیه خارجی خود را نیز از دست داده است.

اگر خبر حمایت مهدی تاج از دو باشگاه لیگ برتری استقلال و سپاهان برای بالا رفتن سقف بودجه درست باشد، رویارویی رییس فدراسیون و این دو باشگاه با باشگاه پرسپولیس ادامه دارد و باید دید درنهایت کدام طرف می تواند حرف خود را به کرسی بنشاند. شاید اگر رضا درویش هم مثل بقیه تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان به این قانون توجهی نمی کرد و خریدهای خود را بدون توجه به قانون سقف انجام می داد، امروز این همه اصرار برای تغییر قانون با موافقت او هم همراه می شد و ..!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا